Mitä somemainonta on?
Somemainonta voi olla monelle käsitteenä tuttu, mutta valitettavasti harva hyödyntää sen tuomia mahdollisuuksia oikeasti tehokkaasti. Sosiaalisessa mediassa voit tavoittaa unelmiesi kohderyhmät tehokkaasti sekä kehität ymmärrystä asikkaistasi analytiikan kautta. Sosiaalinen media toimii myös loistavana asiakaspalvelukanavana.
Somemainonnan tavoitteet
Ennen kuin aloitetaan somemainonta niin yrityksen on syytä miettiä mitä somekanavien avulla halutaan saavuttamaan? Eli mitkä ovat tavoitteet. Tarkoitus ei ole kerätä pelkästään seuraajia ja tykkäyksiä vaan jokaisen julkaisun taustalla pitäisi olla jokin tavoite. Näitä voi olla esimerkiksi;
-
Liidien hankinta ja myynnin lisääminen.
-
Tietoisuuden ja tunnettavuuden kasvattaminen.
-
Asiakassuhteiden luominen ja asiakkaiden sitouttaminen.
-
Asiakaspalvelun parantaminen.
-
Rekrytointi
Analytiikka
Sosiaalisen median analytiikka auttaa yritystä ja meitä ymmärtämään yrityksen kohdeyleisöä ja optimoimaan sisältöä.
Välitämme teille tiedon mitä sosiaalisessa mediassa tapahtuu ja mihin suuntaan somemainontaa tulisi viedä.
Maksettu mainonta
Haluat varmasti, että julkaisusi tavoittaa mahdollisimman paljon ihmisiä ja varmasti vielä sellaisia ihmisiä, jotka kuuluvat kohdeyleisöösi eli potentiaalisiin asiakkaisiin. Julkaisujen mainostaminen on osa toimivaa somemainontaa, sillä laadukkaan sisällön tuottaminen on turhaa mikäli se ei tavoita ketään.
Sosiaalisessa mediassa on niin paljon ihmisiä, yrityksiä ja julkaisuja, että kohdentaminen on äärimmäisen tärkeässä roolissa.
Julkaisuja voidaan näyttää esimerkiksi kiinnostuksen kohteiden, iän, sukupuolen tai vaikka sijainnin perusteella.
-
Mikä on kohderyhmä, joka halutaan tavoittaa?
-
Asiakasprofiilit. Millaisia asiakkaita kuuluu kohderyhmään ja millainen mainonta puhuttelee juuri heitä?
Brändimarkkinointi
Brändimarkkinointi. Tuntuuko, ettei aika riitä päivittämään sosiaalisen median kanavia? Vai onko ongelmana, että ette tiedä mitä sosiaaliseen mediaan pitäisi päivittää, mille alustoille, milloin ja kuinka usein? Tarjoamme apua sosiaalisen median kanavien ylläpitoon. Kauttamme saat täysivaltaista tukea.
Karhun Instagram (Sinebrychoff) ja menestyminen
Ollaan toimittu sosiaalisen median ja videoprojektien parissa muutama vuosi tällä kokoonpanolla. Keväällä 2017 huomattiin, että Karhulla on kilpailu, jossa he etsivät sisällöntuottajia heidän Instagram-tililleen. Osallistuttiin ja voitettiin. Sitten otettiin lennot kohti Sinebrychoffin panimoa. Eli päästiin perustamaan ja tuottamaan sisältöä Karhun Instagram-tilille, myöhemmin tämä tili palkittiin Grand One kilpailussa vuoden 2018 Instagram-tiliksi.
Miten?
Somemainonnan suunnittelu pähkinänkuoressa:
-
Lähtökohdat eli mitä yritys on tehnyt tähän asti. Mikä on yrityksen somekanavien tila tällä hetkellä?
-
Mitä somemainonnalla halutaan saavuttaa ja mihin vaikuttamaan?
-
Ketkä ovat yrityksesi unelma-asiakkaat ja optimaalisin julkaisuaika?
-
Suunnitellaan millaista sisältöä lähdetään tuottamaan, jotta tavoitteet voidaan saavuttaa?
-
Mitkä ovat parhaat sosiaalisen median kanavat yrityksellesi?
-
Luodaan julkaisukalenteri, jotta tiedetään millaista sisältö julkaistaan milloinkin.
-
Tuotetaan sisältöä, videotuotanto, valokuvaus, animaatio, tekstit jne.
-
Tulosten analysointi